Wednesday, May 12, 2010

TAIPING HARI INI.BACK TO NATURE.SCOTTS HILL








Hari ini jam 5 ptg saya pergi walkabout ke puncak bukit Scotts di tengah2 antara Taiping dan Kemunting.Saya mendapat maklumat yang ramai org pergi exercise dgn berjalan kaki mendaki bukit ini. walaupun dah berpuluh tahun tinggal di taiping saya tidak pernah mendaki bukit scotts ini.walaupun agak penat saya mendakinya tetapi saya amat teruja dgn kenyamanan dan pemandangan yang indah dari atas sana..ianya memakan masa 30.. minit utk sampai keatas.sesampainya dipuncak terdapat satu batu tanda yang dibuat oleh pihak jabatan ukur zaman british lagi. wah memang berbaloi.sempat jugak saya rakamkan beberapa pemandangan dari atas sana.dan yang penting saya dapat beberapa kawan dari kaum cina yang tidak lokek berkongsi pengalaman. ramai sekali kawan2 dari kaum cina yang mendakinya setiap hari. everybody is welcome here.we also can sembang2 politik. thanks guys..hope to see you again.....here it is

No comments:

Post a Comment