Saturday, May 1, 2010

MAKA SYAITAN PUN MENANGIS LAH








Hari ini aku melapangkan fikiran ku daripada urusan politik dan perniagaan.hari ini juga aku terlibat dalam membuat syaitan menangis....
aku dan isteri membawa rombongan pengantin anak saudara ke Kuala Perlis atau lebih tepat lagi kg.Seberang Ramai.kami bergerak sebanyak 7 buah kenderaan.sampai pada pukul 11 pagi..Majlis akad nikah dijalankan pada pukul 12 tengahari dan acara akad nikah berjalan dengan lancar.
tuan kadhi menasihatkan kedua2 mempelai agar memberi keutamaan kepada kehidupan beragama dan juga menasihatkan agar kedua 2nya menjalankan tanggungjawab masing 2 dengan baik.hadi nabi ada menyebutkan bahawa syaitan akan menangis apabila ada anak adam yang bernikah secara benar.rasa terharu apabila melihat anak yang kita didik menjadi seorang yang telah ada tanggungjawab baru..pesan tuan kadhi juga bahawa bernikah itu adalah salah satu sunnah nabi....rombongan bergerak pulang pada pukul 3.30 petang.syukur alhamdulilah.

1 comment:

  1. Askm macam kenai ja pasangan ni. ni lah satu satunya kakak ipag aku yang berjenih. terimakaish kepada kak saodah kerana berada dalam keluarga kami. jamil menggangap kak saodah sebagai kakaksendiri bukan kakak ipag.

    ReplyDelete