Tuesday, May 25, 2010

Hari santai buat ku menulis


Hari ini aku rilex saja kat umah sambil mengenangkan betapa rasa puashati bila dapat bersama dengan Lujnah Perpaduan Nasional dalam menggerakan dulunya Kelab penyokong PaS kepada Dewan Himpunan Penyokong Pas.aku mula terlibat bila aku dilantik sebagai pengerusi lujnah perpaduan nasional Pas kawasan Taiping. Sebaiksaja aku dilantik aku terus kumpulkan kawan yang berminat untuk bantu . selepas itu kami bermesyuarat bagaiman nak gerakkan lujnah ini . aku .sudin .hj apardi . ibrahim. hanim. kak nah dan ramaai lg yg tidak dapat ku sebutkan . lepas itu kami tidak menoleh kebelakang lagi terus menyusun pelbagai program yang berunsurkan kebajikan . ramai rupanya orang bukan islam yang berminat untuk bersama 2 dengan PAS ini.lebihkurang 2 tahun nak ke PRU ke 12 kami dah ada satu rangka ajk kelab ini. banayk lah program 2 yang kami gerakan degan bantuan seorang ketua kelab yg rajin dan berdedikasi iaitu en Balasundram a l kandiah. seorang bekas tentera. denag usaha dan kerja kuat beliau banyaklah ruang dan kerja buat yg dapat kami lakukan . perlu juga saya sebutkan beberapa nam lain yang banyak membantu . puan krishnaveny dari taman yayasan . sdr jack dari kg. baru kemunting. sdr naliraja yg merupakan ketua DHPP skrg.

Selepas itu maka berlakulah pertukaran kerajaan negeri Perak kepada Pakatan Rakyat.

Maka usaha dalam kelab penyokong pun bertambah giat lagi dilakukan .banyaklah kerja2 kebajikan dapat dilakukan dengan bantuan pejabat kebajikan masyarakat Taiping.
dan bertambahramai lagi ahli2 kelab . sementara itu perbincangan demi perbincangan terus dilakukan untuk menaiktarafkan kelab penyokong ini kepada dewan himpunan.
aku pulak dilantik untuk duduk dalam ajk peringkat pusat . akhirnya satu draf Aturan dan Peraturan telah dapat di keluarkan yang diketuai oleh yg di hormati Ust. Hassan Shukri. yg dianggap pakar perlembagaan PAS

Maka setelah tiga kali bacaan di mesyuarat PAS Pusat ianya pun diluluskan . PADA 23.5 2010 SATU SEJARAH BARU DALAM GERAKAN ISLAM DUNIA pun berlaku ia itu satu dewan himpunan penyokong non muslim telah di tubuhkan di dewan serbaguna kelang dan di rasmikan oleh Dato Seri tn. Guru hj. Abdul Hadi Awang Presiden PAS . iANYA TURUT dihaddiri ramai pimpinan Pakatan rakyat DAN MASYRAKAT PELBAGAI KAUM . syabas untuk semua. dan marilah kita semua pendokong PAS untuk menjayakan usaha murni ini

No comments:

Post a Comment