Friday, May 7, 2010

RAKYAT DIDAHULUKAN KONONNYA



RAKYAT DIDAHULLUKAN KONON NYA.Hari ini aku didatangi satu rombongan penduduk penduduk daripada kg. setiajaya kemunting. Mereka adalah ajk bertindak penduduk di situ. Mereka telah mendapat notis arahan pindah daripada pejabat tanah dan daerah Larut Matang dan Selama.

Notis ini dikeluarkan berdasarkan satu laporan Alam Sekitar yang menggambarkan yang kawasan yang diduduki oleh penduduk selama hampair 30 hingga 40 tahun ini terdedah kepada pencemaran dan berada dalam zon penampan antara kawasan industri dan kawasan kependudukan manusia.

Tetapi menurut penduduk setempat yang mereka tidak dibawa berbincang dalam membuat keputusan yang membabitkan kehidupan mereka.pimpinan politik setempat pula < UMNOBN.> nampaknya berlepastangan dalam hal ini.berlainan pula sewaktu hendak mendapatkan sokongan sewaktu pilihanraya.walaupaun tidak dinafikan yang pihak YB Zah ada datang sebagaimana YB 2 terdahulu tetapi ini semua tidak lebih dari hendak menggula gula kan rakyat setempat. Maka berlaku lah seperti apa yang saya nyatakan diatas tadi.

TETAPI HAIRAN BIN AJAIB .boleh pulak kebenaran diberi untuk membina pasaraya besar dikawasan tersebut... Adakah yang datang ke pasaraya ini bukan manusia. Atau mereka ini kebal dengan pencemaran tersebut..

Saya yakin kalau masa ini hampir dengan pilihanraya jangankan hendak halau. silap 2 haribulan mereka akan di beri geran ad hoc.. ..aka geran kosmetik..
AKHIRNYA SAYA MINTALAH KERAJAAN NEGERI BERI PERHATIAN KEPADA MASAALAH RAKYAT DISINI. JANGAN SAMPAI PENDUDUK MENGADU HAL INI KEPADA WAKIL RAKYAT TV 3.ABANG KARAM SINGH WALIA... UNTUK MAKLUMAN .. KG RAHMAT DI SEBELAH SUDAHPUN MENDAPAT GERAN .APA CERITA NIII.

7.MEI. 2010 JAM 9.00 MALAM

1 comment:

  1. Semekom Nak tanya sikit la.ni blog peribadi ke blog parti.atau blog perniagaan.

    ReplyDelete